rAkyAt bEtA

Rezeki di Pagi Khamis

entri hari pasal rezeki :) ok kalau dah rezeki for sure lahh berita gembira kn. dan berita ni aku dpt dari ptg semalam sbenanyaa. tp aku tak sure sgt. kang aku dok terloncat loncat last last hampeh~ haa sblm tu berita gembira ni pasal aku dapat kerja baru kat Mayflower! (travel agency) korang mesti ingat aku dpt smbung blaja ke dpt keta sebijik ke kn? hahaha. sbena nya dapat kerja baru jeee :) tp aku bersyukur! sbb tu big company. sejak mak aku ank dara lg company tu dah wujud and now aku yg nk pegi keje kat situ. see, bertapa kukuh nya company nie. memula aku ingat kn dah ak dapat dah. sbb interview smpai 2kali tu. first masa bulan April pastu yg second tu 12 May hari tu. yg second interview nie tragik dan penuh kesedihan. al maklum laa baru lepas ditinggalkan. tp aku pegi jugak dgn mak aku (yerr, aku ank mak) pegi interview dgn tak cukup tido nyee, mata sembab sikit, hidung sumbat sumbat tp aku try jugak jejak kn kaki kat office tu dan aku berjaya dapat bekerja kat situ! yeay yeay!

tp ada satu persoalan yg berada di minda... bnyk tanda tanya dan juga kata kerja~ weeee
persoalan tu ialah "Kenapakah aku tak sambung belajar?" jeng jeng jeng~ mehh sini aku jwb persoalan yg kwn kwn aku sedara mara aku dan jiran tertangga aku. hehee.
jawapan dia : aku nak blaja tp costing sape nk tanggung? mak aku? dia pun dah tua. mana lahh larat nk tanggung tu semua. bkn nya ad pendapatan tetap mcm parents korang. kakak aku? dia punya gaji pun ciputtt je. mna lahh mampu nk tanggung aku belajar. kang penyudahnya aku belajar halfway je. lg rugi! so aku pun decide nk kerja dpt jugak tolong2 mak aku :) at least aku tak menyusah kn mak aku nk mintak mintak duit nk topup ke, lepak dgn aishah ke, nk beli baju ke, apa ke.. semua aku beli sendiri. tkda mintak2.

 jadi, aku bkn lahh nak bangga sbb tak belajar tp aku nk bangga sbb aku tk beban kn mak aku dgn kos sara diri aku. so bg yg korang dah belajar, bakal belajar or dah nk habis belajar tu jgn pulak anggap korang membeban kn parents korang eh. aku ckp nie sbb ada setengah org tu dah laa t smbung belajar pastu susah kn parents. aku tk nk ahh jd mcm tu enn. so korang doa kn yg terbaik untuk aku yerr :) thanksssss. muahh muahh


MUKA HAPPY DAPAT KERJAA BARUU ;D

                             # yer aku mmg dah kurus sikit. tak payah laa laa buat muka terkejut. hahaha