rAkyAt bEtA

COUPLE♥

hey hey yaww. tak tau knapa sejak dua tiga empat menjak nie aku rajin nk update blog. idea mencurah barangkali. ecehhhh! ayat nk zaman hang tuah je -.- ok hari nie tak tau kenapa dan bagaimana idea yg suam suam taik itik nie bole kluar (maaf saya mmg suka kait kn dgn taik binatang) hari nie nk cerita pasal pakwe makwe.. for sure korang tau apa itu PAKWE & MAKWE kann.. sape tak tau angkat kening sket ^^ ahahah

ok nk tnya sape ad pakwe or makwe? kembang kn hidung -..- haahaha. (bnyk nye aku merepek) untung lahh korang ad pakwe makwe.. aku takde ponggggg :'( takpe masih ad yg syg saya errm ermm sbena ny entri nie nk bg pendapat je.. takde unsur JELEZ ke DENGKI ke CEMBURU ke dan seangkatan dgn nya.. just pendapat je tau. jgn salah anggap pulerr :)

skarng nie kn tak tau laa knapa org couple kejap kejap je. mcm da jd trend pulok. nak nak kt pacebook tu haa. minggu nie "married" dgn si A.. dua minggu lg dh pulak relay dgn si kwn A.. hurmm.. dah mcm lolipop pulak couple nie kn ? tp ad jugak yg kekal lama.. smpi kawen pon ad jugak :) mcm tu laa baru betul. tp zaman skarng nie susah nk carik yg betul betul ke jinjang pelamin. 1 dalam 100 pon susah -.-' (dah smpi kawen kawen pulak kn? hahahha) tp tu laa.. knapa erk putus di tgah jalan? apa faktor ny? (ayat bombastik tuu)

nia pendapat aku laa kn.. klu nk terima tu, terima kasih la.. klu nk ignore pon takpe laa. apa pon mintak mmaf dlu. kot kot tersaah ke kn.. hehehhe :) berdasar kn kajian di makmal perubatan aku, nie laa faktor hubungan terputus di tgah jalan :

 1. SHOWOFF sgt. selalu aku tgk bf/gf die showoff giler bila dah ad relay baru.. mcm setiap half an hour post kt wall gf/bf die "bieyy i luv you" "biyy you tido mimpi i tau" -.-' kot yer pon tgah klimaks bercinta jgn laa smpi mcm tu sbb smpi je part peleraian kompem sedih.. mna tak ny relay hanya bertahan dua minggu! biey biey biey akhir nya babi! kn sayang tu :( tp klu putus sbb dia curang tu lain laa~~

2. BACKSTABBER! haa yg nie mmg kejam tahap firaun lahh kn.. bnyk jugak aku dgr cite org yg bf/gf je kena sambar dgn bff sndiri. omeigod! aku rasa mcm busuk hati tahap loji kumbahan doe org yg mcm tu -.-' kalau yer pon dah kemaruk nk ad bf/gf, jgn laa amek hak kwn. cuba byng kn hak kita kena amek? tak ke panas hati bagai kn gunung berapi. so jgn sesekali ad niat untuk amek hak org. usaha sendiri tau. :)

3. CURANG! ok yg nie tak tau nk ckp sape. sbb dua dua pon sama.. lelaki ke pmpn ke dua dua suka curang! (bkn semua, segelintir je) contoh mcm nie, dekat fb"sya awk" dekat tweeter "i youu" dekat myspace "baby biyy" lama lama kantoi! sbb ad pepatah "sepandai pandai tupai melompat, akhir ny jatuh ke tanah jugak" hurmm tu lah padah ny. cuba blaja setia pd yg satu, kan sedap mata memandang :)

4. SOSIAL sgt~~ nie pon salah satu faktor yg agak femes dlm kalangn couple.. ad ke patut da ad gf/bf tp pegi dok merenyam (bak kata org utara) dgn pmpn/ lelaki lain.. mesti laa pasangn kita jelez even die ckp "eleyh tak heran pon" alaa, penah plak kesah" aactly dlm hati die mesti sedih bila bf/gf die buat mcm tu. da laa kt public! sedih dah satu hal, malu pulok. ish ish ish.. so korang jgn buat ekh :)

5. MERIMASkan + JELEZ MEMBABI BUTA dgn pasangan kita. mcm mna punya merimas? contoh die mcm nie haa. kejap2 kita call die tak pon msg tnya kt mna, buat ap, dgn sape, laki ke pmpn. err, seriusly perangai mcm nie mmg annoying gilerr bukan manja yerr~  cuba laa bg ruang untuk bf/gf kita tu bernafas dan melepas. nie tak, baru pegang pen da call, baru nk pi lunch da msg tak pon siap 3G lg. takut menipu kata ny. hey nmpk sgt cemburu giler. (doa bnyk bnyk jgn dpt org mcm tu)

ok tu je pendapat aku yg aku nk share.. hope korang tak salah sangka erk :) kbye! PEACE NO WAR!